Generalforsamlinger: Generalforsamling 2021

Generalforsamling mandag den 31. maj 2021, kl. 17.30.

Referat

1. Valg af dirigent og stemmetællere

Steffen Marcussen blev valgt som dirigent, det blev aftalt at stemmetællere ikke var nødvendigt. Dirigent slog fast at generalforsamlingen var lovligt indkaldt.

2. Formandens beretning 

Anne-Marie Jacobsen fortalte om året der er gået.

Bestyrelsen havde gjort en indsats for at kontakte medlemmer ift. kontingent og kontaktoplysninger og derfor kom vi op på 70 betalende medlemmer i 2020, en stigning på 20 personer fra 2019.

Nye visioner for foreningens arbejde frem mod 2030 er under udarbejdelse.

Jubilæet og bogudgivelsen i august 2020 blev fremhævet.

Ny trappe i Beværterhuset

3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab 2020  

Kasserer Lars Lyngskov fremlagde regnskabet for henholdsvis foreningen og Beværterhuset.

Der har været flere udgifter end indtægter på grund af udgivelse af den nye bog, men der er stadig plus på kontiene og salgsindtægterne fra bogen er på vej ind.

På spørgsmål om regnskabet kan blive sendt ud med dagsorden inden generalforsamling, blev der svaret nej til.

Regnskaberne blev godkendt

4. Budgetforslag for det kommende år  

Kasserer Lars Lyngskov fremlagde budget for henholdsvis foreningen og Beværterhuset.

Lars kunne oplyse der allerede var kommet flere penge ind på bogsalg end han havde forventet da han lagde budgettet, så det skal nok køre rundt. Beværterhusets budget havde en rettelse fra overskud på 250 til 150 kr.

Budgetterne blev godkendt

5. Fastsættelse af kontingent

Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 100 kr. pr. husstand.

Betalingsform: Indbetaling på Nordea Bank konto 0040-6874516528, Mobile Pay 20737728, eller kontant på møderne hos kasserer Lars Lyngskov.

Kontingentet forsætter uændret.

Der vil komme mail rundt om betaling af kontingent

6. Forslag til arbejdsplan for det kommende år 2021/22

  • Besøg på Hulemosegård
  • Foredrag om de røde løbere i Vordingborg
  • Der kommer en udflugtstur i 2022
  • Husk at annoncere ture og foredrag på facebooksiden ’Nyråd’

7. Indkomne forslag.  

Ingen indkomne forslag

8. Valg til bestyrelsen

a. Følgende bestyrelsesmedlemmer er på valg:

Anne-Marie Jacobsen – genvalgt

Per Jensen – genvalgt

 b. Valg af 2 suppleanter.

Karin Hansen Møller – genvalgt

Allan Pedersen Kudsk valgt som Suppleant

9. Valg af revisorer og revisorsuppleant.

Jørgen Larsen og Tove Jensen – genvalgt

Anne Sabroe Jensen valgt som revisorsuppleant

10. Eventuelt. 

Ikke noget til punktet.

 

Bestyrelsen.